3 - 4. hétre
Rajzolás, mintázás, festés, kézimunka |
A vizuális fejlesztés az egyik legszélesebb spektrumú terület. Ötletek mutatunk, gombból, papírból, gyurmából, kavicsból |
https://hu.pinterest.com/pin/505036545716844021/
https://hu.pinterest.com/pin/505036545716843930/
|
|
Matematikai/logikai feladatok, játékok |
3. Az analitikus-szintetikus gondolkodás fejlesztése Az analitikus gondolkodás fejlesztésével segítjük azon képességet, melynek segítségével értelmezni és felismerni is tudjuk a rész - egész viszonyt. Segít az egészet részekre bontani, az egészet a részek összességeként értelmezni. Akár a tanulási folyamatok “szimbóluma" is lehet ezen gondolkodási funkciónk. Segítségével tudjuk a leckéből a lényeget ki tudjuk emelni. Read more: http://ovi-isi.hupont.hu/3/gondolkodas-fejleszto-jatekok?fbclid=IwAR0Ma68-KoGR9GrgLjcauaOerVnrKq-kjfQBRnFArv0msl4rS9c2XK9VBKg#ixzz6JaJZJ1ir |
4.
Kauzális gondolkodás fejlesztése Ezen gondolkodási funkciók segítségével vagyunk képesek ok-okozati és időbeli összefüggések felismerésére. Az iskolában alsó tagozaton szükség van rá a többlépcsős szöveges feladatok megoldásánál, az időbeli tájékozottság (hét napjai, hónapok sorrendje) fejlesztésénél. Szükség van rá akkor is mikor a szövegértés dolgozatban sorrendbe kell állítani a mese történéseit, a szöveg szakaszait. Read more: http://ovi-isi.hupont.hu/3/gondolkodas-fejleszto-jatekok?fbclid=IwAR0Ma68-KoGR9GrgLjcauaOerVnrKq-kjfQBRnFArv0msl4rS9c2XK9VBKg#ixzz6JaJqcbrn |
|
Ének – zene - mozgás | A zenei tehetség legelső jele a gyerekeknél a zene iránti nagy érdeklődés, és az érzékenység a hangokra. A zenei hangok mellett bámiféle zaj, zörej is erősebben hat rájuk. Lehet furulyát, metallofont, xilofont adni a gyermeknek, amin rövidebb dallamok lejátszását próbálhatja. Lehet kupakokból, sörös kupakból “kasztanyett”-et barkácsolni, azzal kísérheti ritmussal, egyenletes lüktetéssel az éneket, mondókát. Az alább leírt játékok nem csak a tehetséges gyerekek számára jók, minden érdeklődő kisgyereknek fejlesztő hatású: Babszemeket letenni az asztalra
Lehet szünetet is beiktatni, pl. lencse vagy más színű bab, ekkor taps helyett széttárni a kezeket. Ritmus tapsolási ötlet: https://www.facebook.com/archi1977/videos/10219302317801223/UzpfSTEwMDAwMTQ1NTUzMjU4OTpWSzoyNzk5OTA5NDIwMjM2NzMz/ |
Háztartásban lévő eszközöket paraván mögött megszólaltatni, a gyereknek fel kell ismerni minek a hangját hallja. Paraván mögött vagy bekötött szemű gyereknek különböző anyagokkal hangot adni: Pl: papírt eltépni, összegyűrni, fakockát összeütni, poharakat összekoccintani, műanyag tálakat összeütni, fém kanalakat összeütni, cippzárt le-fel húzni, cukros üveget rázni, sikáló kefe szőreit “sercegtetni”, kapcsolót le-fel kapcsolni, vizet csorgatni, ajtót becsukni, - a gyerek nevezze meg mit hallott. |
|
Külső világ tevékeny megismerése/ környezeti tartalom |
Óvodások tehetséggondozása a környezet iránti érdeklődés felkeltésére, majd a kimagaslóan érdeklődő gyerekek számára: Figyeld meg a rovarokat a virágok körül. Emelj fel egy követ. Milyen állatokat látsz alatta? Ünnep után sok az ételmaradék? - Humusz Szövetség Maradéktalan receptötletek: https://www.youtube.com/watch?v=QUsNmlSaTmg Filmajánló: https://www.youtube.com/watch?v=YWhlqLtwTPc https://www.youtube.com/watch?v=kJrNl9xIgFg https://www.youtube.com/watch?v=kBOqG4ghG1U https://www.youtube.com/watch?v=1iPoIn4Jd34&list=PLnegEzfF397h2DvsAhfIk31A1Z8JjqqKQ |
Természetismereti játékok |
Kép forrása: http://magyarno.com/egyszer-minden-gyermeknek-at-kell-lepni-az-iskola-ku...
